maandag 10 april 2017

Bloggen, sparen en sporten.


Het Bloggen blijft er bij in schieten, maar het gaat weer erg goed met me.
Het is gewoon de tijd die me vaak ontbreekt.

Het zuinige leven, staat op een lager pitje, waarschijnlijk,  omdat er geen noodzaak is.
Ik merk dat ik weer makkelijker geld uitgeef, dan voorheen. Wel denk ik eerst na voordat ik het uitgeef.
Zo heb ik mijn garderobe weer aangevuld met kwalitatief goede kleding, waar ik weer heel wat jaartjes plezier van hoop te hebben.

Toch gaat het sparen ook lekker, ook al zit ik niet precies op schema, maar verwacht toch aan het einde van het jaar mijn ambitieuze doel van €10.000,00 te halen.
Dit is mede te danken aan het aantrekken van de economie. Toen de economische crisis begon, heeft ML flink moeten inleveren op zijn uurtarief en nu komt dit stap voor stap er weer bij. Erg blij mee natuurlijk, dat we het gered hebben.

Het hardlopen gaat super.....en ik loop weer minimaal 2 maal per week, samen met mijn loopmaatje 's morgensvroeg, nog voor we gaan werken. Dit geeft mij zo ontzettend veel energie, dat ik hier een hele dag plezier van heb.
Mijn loopmaatje is deze week met vakantie, maar hoop deze week dan toch alleen te lopen en verwacht zelfs 3 keer te kunnen lopen. (Dit afhankelijk van waar ik deze week zal werken)
Dit brengt me op mijn nieuwe sporthorloge, of eigenlijk moet ik activitytracker zeggen.
Mijn vorige gaf er de brui aan en ironisch genoeg, had een vriendin (net daarvoor) een Fitbit voor haar verjaardag gekregen. Ze was hier zo enthousiast over, dat ik
deze ook eigenlijk wel wilde hebben, maar ja ik had al een sporthorloge.......😂😂
Mijn 1e run daarna, gaf hij dus de geest en hoefde ik dus niet lang na te denken, welke ik nu zou willen.
Sinds vorige week ben ik dus ook de trotse eigenaar van deze activitytracker.
Laaiend enthousiast ben ik erover, het is alsof je continu je personal trainer bij je hebt....
Je hartslag, je activiteiten, calorieverbruik, aantal stappen, maar ook je slaap wordt gemeten en ales wordt geanalyseerd.
Op deze manier wordt je gemotiveerd om nog wat meer te bewegen. En dat dit goed is voor een mens hoef ik natuurlijk niet uit te leggen.

En dan iets heeeeeel anders........., wat al maanden door mijn hoofd spookt.
Weet iemand van mijn lezers, hoe het met Godelieve gaat van "Liever voordelig" ? Ik las haar blogs ontzettend graag en hoop iets over haar te horen.

Fijne week iedereen.

12 opmerkingen:

  1. Wat ben je goed bezig!! Zo'n activity tracker lijkt mij ook wel wat, maar ik wil er eigenlijk het geld niet aan kwijt. Ik had er eentje uit China, die ik nu eerst 'op' zou maken, maar direct nadat ik dat gezegd had, kreeg ik er dikke uitslag van. Of is dat ook een teken? :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, vind het ook gewoon leuk om te doen, lekker in de buitenlucht en een boost van e ergie erna.....Wie weet of die uitslag een teken is, haha. Ik zie de uitgave van de fitbit als een investering in mijn gezondheid.

      Verwijderen
  2. Veel plezier met de fitbit!
    Nee, ik weet niet hoe het met Godelieve gaat, ik las haar blog ook altijd. Ik vond het jammer dat ze ineens verdween.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Het antwoord over Godelieve kreeg ik van Jezebelle, zoals je hieromder kunt lezen. Diep triest.

      Verwijderen
  3. hoi, ik liep ook lang rond met die vraag en kreeg van huisvlijt een triest bericht "ze is overleden..." lieve groet Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeetje, hier was ik al bang voor.
      Het ging al slechter met haar gezondheid, begreep ik uit haar blog. Zal voor haar man en zoons niet meevallen om zo'n warm mens te missen. Ben er gewoon stil van.

      Verwijderen
    2. Wat ontzettend triest. Ik schrik er van.

      Verwijderen
    3. Jeetje, wat triest. Het was inderdaad een warm mens.

      Verwijderen
  4. Wat fijn dat het hardlopen zo goed gaat Anja! Ik ga ook altijd 's ochtends meteen; dan heb je er de hele dag nog plezier van : )

    Een Fitbit heb ik ook, en ik doe hem nooit meer af.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moet eerlijk bekennen mijn fitbit ligt al tijden in mijn nachtkastje, juist door dat ik die 10 duizend stappen elke dag wilde halen. Is te veel voor mij en niet haalbaar zelfs de helft is een uitdaging. Ik ga daarbij zodanig over mijn grenzen dat ik continu reuma aanvallen had en nu dus met een slijmbeurs ontsteking rond wandel in mijn heup.

    Maar die grafiekjes zijn wel super leuk! De slaapgrafiek was voor mij confronterend door een zoontje met slaapproblemen tik ik meestal 50 minuten tot 3 uur effectieve slaap aan per nacht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeetje, een slijmbeursontsteking auw...... voor jou dus niet zo goed die fitbit......
      Zonde dat je fitbit laat liggen, kun je dan misschien beter verkopen?
      Ik vind de grafiekjes ook superleuk.

      Verwijderen