dinsdag 22 december 2015

De donkere ontspannende dagen voor kerst


Gisteren was de kortste dag van het jaar, vanaf nu gaan de dagen dus lengen. Al moet de echte winter eigenlijk nog beginnen. Deze dagen worden de donkere dagen voor kerst genoemd. Helemaal terecht vind ik, je kunt zo ongeveer de hele dag met het licht aan zitten. Vandaag is ook de dag dat mijn schoonvader jarig zou zijn, dit is zijn 1e verjaardag dat hij er niet meer is.

Deze kerst moet ik werken en had de afgelopen dagen samen met manlief vrij.
Samen hebben we gezellig inkopen gedaan. We trekken sinds vorig jaar lootjes en kopen dus voor 1 persoon een cadeautje. Met mijn minimaliseer virus komt dat erg goed uit, want krijg dan geen overbodige meuk. Vorige week had ik een kerstborrel van het werk en moesten voor elkaar een cadeautje kopen voor 5 euro. Erg leuk natuurlijk, maar ja ......weer meuk, dacht ik, dan maak  ik er gewoon iemand anders blij mee. Kreeg ik een december kraslot...... en had een prijs van 5 euro !! Hoe consuminderig is dat?  Vandaag de laatste boodschappen en dan ben ik klaar voor kerst. 2e kerstdag komen onze kinderen en kleinkinderen en ons ma naar hier. Probeer dan iets vroeger klaar te zijn met werken die dag. De voorbereidingen voor het "kerstdiner" kan ik met een gerust hart aan manlief overlaten.

Heerlijk zulke donkere ontspannende dagen voor kerst........ dat was vroeger wel anders. De laatste jaren kan ik echt genieten van het feit om mijn dierbare om me heen te hebben en ben me heel bewust dat ik erg gezegend ben hierin.

Fijne feestdagen......


5 opmerkingen:

  1. Fijne dagen samen. Je had wel je nieuwsgierigheid moeten bedwingen en elke dag een vakje open maken. ;-)
    Ik doe dat wel trouw. Mijn kids krijgen zo'n lot altijd met sint. En allebei 5 euro. Die kunnen ook niet wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja had eigenlijk wel moeten wachten. Heb er eigenlijk niet eens bij stil gestaan. Nu kon ik hem meteen inleveren en mijn buit in het spaarpotje stoppen.

      Verwijderen
  2. Jij ook fijne feestdagen! En leuk van dat lot! Ik heb er ook eentje, maar heb nog niet alle vakjes open gemaakt, dus weet nog niet of ik prijs heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In deze gedachtegang over kerst kan ik helemaal meegaan. Bij ons staat kerst voor gezellig samenzijn. Het is een gelegenheid om eens wat meer tijd te maken voor elkaar en gewoon lekker rustig samen koken en eten.
    Aan groots uitpakken doen wij niet, vinden we nergens voor nodig. Sterker nog, dat bederft ons plezier juist.

    BeantwoordenVerwijderen