dinsdag 24 januari 2017

Druk, drukker, drukst.



De laatste tijd heb ik het erg druk.
Ten eerste qua werk, er zijn zoveel inschrijvingen voor kraamzorg en maak dus erg veel uren.
Daarnaast werk ik mee aan een pilot in Moeder Kind Centrum (MKC)  waarin alle disciplines samenwerken en daar dus ook diensten draai en extra scholingen voor moet volgen. Doordat het een pilot is gaat er ook extra tijd in evalueren zitten.
Dit alles vraagt een hele flexibele planning en moet ik regelmatig bijsturen en mijn privéplanning aanpassen/omgooien.
Ook had ik afgelopen week 's avonds wat afspraken staan en lig dan eigenlijk te laat in bed, de volgende ochtend sta ik toch weer gewoon om 5 uur naast mijn bed. Ochtendmens hè, doe je niks aan........
Eén van die afspraken was  trouwens superleuk, dit was namelijk een verjaarscadeau voor mij van mijn vriendin....oh ja, ik ben ook nog jarig geweest.





Vrijdag de 13e ( lucky me)  werd ik dus 55 jaar en ik heb een top verjaardag gehad, met erg leuke minimalistische cadeaus, die meer dan welkom waren.
Toevallig kwam het zo uit, dat ML en ik allebei vrij waren.
Na een gezamenlijk ontbijtje moest KL1 nog een halve dag naar school en 's middags waren we allemaal vrij.
'S avonds stond er een feestje gepland en gingen dus 's middags aan de slag om hapjes te maken.

Daarnaast zijn ML en ik bezig voorbereidingen te treffen om ons eigen bedrijf een andere richting in te sturen en hier krijg ik een grotere rol in, wat uiteraard ook tijd kost.

Daarbij is ons gezin natuurlijk wat drukker dan normaal zou zijn.

Gelukkig kan ik best goed tijd voor mezelf opeisen en steek deze tijd graag in mijn nieuwe hobby het handletteren.

Een beetje van mezelf en een beetje van Pinterest😆

Al bij al schiet mijn blog er geregeld bij in, vaak ook omdat ik soms niet weet dat het alweer dinsdag is en geen blogs meer in de planning heb staan. Blogs vooruit schrijven moet dus ook op mijn to do lijstje.
Onregelmatige werkdagen zijn hier ook debet aan, omdat ik bijvoorbeeld deze week maandag en dinsdag vrij ben. Een soort verschoven weekend dus.
Na die twee vrije dagen komt er weer een super drukke werkweek aan, die in de kraam 8 tot 10 dagen duurt.
En toch.......... voel ik me hier erg goed bij en waardeer mijn vrije tijd des te meer!

Het allergrootste voordeel van het zo druk hebben is, dat ik meer inkomsten heb en weinig tijd om uit te geven. Win/win dus.
En dat was zeer welkom na die grote uitgaven begin januari........

Hoe verloopt januari voor jou tot zover;  Druk, duur of juist niet?

7 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Mijn man is de 13e 50 jaar geworden en ook wij hadden een mooi feest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha,ha, ha, zo herkenbaar voor mij... Als je het druk hebt ook nog een nieuwe hobby beginnen... Wel heel leuk om zo lekker creatief bezig te zijn! Voor mij is januari heel druk, hoewel ik het ervoor zorg dat het nu ietsjepietsje minder druk wordt... Of is dat whisful thinking? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja leuk toch?
      Whisful thinking of niet, zolang we nu en dan pas op de plaats maken en ons zelf niet voorbij lopen....🍀🍀

      Verwijderen
  3. Hier is januari zowel druk als duur. Ik ben er geen fan van!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. in een reactie op een blog zag ik dat jouw moeder kan maken wat ze ziet. Mijn zus heeft een ajour omslagdoek die ze graag na wil breien. Zou jouw moeder iets voor haar kunnen beteken? (patroon uittekenen?)
    joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Had graag ja gezegd, maar mijn moeder is inmiddels 80 en breit en haakt alleen wat ze leuk vindt.
      Hoop dat je iemand vind, die je kan helpen.
      Groetjes.

      Verwijderen