zaterdag 4 juni 2016

Pluk de dag


Uitgaven
Mei was een maand met veel extra uitgaven.
We gingen met vakantie, kochten een nieuwe laptop en tablet. De laatste 2 waren zakelijke uitgaven.
En we gingen ook vaak uit eten, het merendeel impulsief besloten, want hé....Pluk de dag.
Ook zijn we bezig om nog wat klusjes aan ons huis te doen, waar ook extra uitgaven bij komen kijken.

Toch ging er ook nog een mooi bedrag naar de buffer.
Al met al kunnen we tevreden terug kijken op de maand mei.

In juni staat er qua uitgaven minder op de planning en qua inkomsten juist meer, dus kan er dan ook weer flink wat naar de buffer.

Sportkleding 
Afgelopen weekend kwam ik bij toeval in gesprek met de oprichtster van een webshop van sportkleding *deze*  Zij verkoopt exclusieve eerlijke sportkleding, waar geen kinderarbeid aan te pas is gekomen is èn is van zeer hoogwaardige kwaliteit.
( geen aandelen) hier kunnen de bekende grote sportmerken niet aan tippen.

Ik had al een paar jaar geen nieuwe sportkleding gekocht en was al een tijdje op zoek naar een blue sportjackje, maar wilde geen 13 in een dozijn jasje. Dus plukte ik de dag en ging los........Dit moest zo zijn.
Alles bij elkaar kocht ik 1 tight en 2 shirts en HET jackje, alles van het merk Kari Traa (ik ben fan)
Vanmorgen meteen ingewijd en een duurloop van 8 km gelopen en kwam in een runners high !!  Kleren maken de man uhhh vrouw ;-)


Bij thuiskomst nog een 3/4 tight en 2 bijpassende tanktop bijbesteld
( komt toch die bigspender weer naar boven,  Hoezo consuminderig ! ) Wel kan ik er weer een hele tijd tegen.
Uiteraard was er een 20 % kortingsactie.
Mocht je ook bij Hip tot he gym willen bestellen?
Gebruik dan bij het afrekenen in de webshop de code HipFlyer16  en je ontvangt de korting (geldt niet op afgeprijsde artikelen)
Helemaal verguld met mijn aanwinst.
Doordat ik meestal op de kleintjes let,  kan ik me zulke uitspattingen veroorloven, zonder in de knoop te komen. Een heerlijk gevoel.


Werk

Vorige maand ben ik gevraagd om samen met enkele collega's mee te draaien in het moeder kind centrum, *hier*  zodat we daar de gaten in het rooster op kunnen vullen, tijdens de zomermaanden.
Daarna zullen we nog extra scholing krijgen. Een uitdaging en verrijking van mijn werk.
Afgelopen week begonnen met inwerken en wat vind ik het leuk !!! Al wil ik ook de kraamgezinnen in de thuissitiatie nog niet missen.
Dus maak ik ontzettend veel uren in juni.
De tijd die ik dan vrij ben geniet ik des te meer.

Pluk jij ook de dag of juist niet?








4 opmerkingen:

  1. Deels wel, deels niet. Ik let wel op, omdat ik anders idd niet de ruimte heb om de dag te plukken. Maar als het kan en ik vind het het waard, dan doe ik dat dus ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op het moment plukt de dag mij eerder... Ik heb weinig in te brengen helaas.

    Leuke hardloopkleding heb je gekocht!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik pluk de dag wel, maar dan niet op de manier waarop jij het bedoelt. Ik geef namelijk geen geld uit als ik de dag pluk.

    Vind je het nou niet zonde om zoveel sportkleding te bezitten? Je kan maar 1 setje tegelijk aan en daarom lijkt het me onzinnig om meer sportkleding te kopen aangezien je toch niet hele dagen aan het sporten bent.

    Groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met verbazing lees ik al een poosje jouw reacties. Je komt op mij over als een zuur iemand vol oordelen, die gelooft dat zij zelf altijd 100% gelijk heeft en andere mensen met andere ideeën dus ongelijk.
      Lijkt me moeilijk leven met zo'n levenshouding. Wellicht is het fijner om je zuurte in reacties bij jezelf te houden. Bloggers schrijven niet omdat ze zoeken naar kritiek maar om anderen te laten delen in hún persoonlijke ervaringen. Respect voor anderen is een groot goed.

      Verwijderen