maandag 16 november 2015

Ik ben rijk !!


Hoe ouder ik wordt ( maar jong van hart) des te meer kan ik van alledaagse dingen genieten.
Nu is afgelopen week zeker niet alledaags, hoewel het voor mij ook onder de noemer werken valt, maar dit zeker niet is. Eigenlijk is het een soort bonus om mijn kennis en ervaring in de praktijk nu eens aan en op mijn eigen dochter door te geven en toe te passen.

Het leuke van bij je dochter werken, is dat je haar ook kunt ontzien, door die grote broer lekker mee uit logeren te nemen. ( in andere kraamgezinnen is dit uiteraard niet mogelijk)
Hij vindt het zo fijn om grote broer te zijn , dat hij de hele week niet mee wilde om te logeren (terwijl hij dit anders het liefste doet). Maar gisteren ging hij dan toch mee, omdat het idee om opa te verassen wel erg leuk was.


Ook is het heel bijzonder om je man en moeder mee naar je werk te kunnen nemen.
Genieten voor alle partijen dus.

Vandaag is de laatste dag, dat ik bij mijn dochter "werk".
Wat is die week voorbij gevlogen !!
Alles verloopt volgens boekje, wat wil een mens nog meer?


  • De borstvoeding was meteen op gang, dus na 3 dagen kwam Marc al aan (dit is zelfs erg vroeg met uitsluitend borstvoeding) 
  • Hij is al boven geboortegewicht, dit is gemiddeld 14 dagen.
  • Hij drinkt al bijna vanaf het begin aan 1 borst zijn buik vol !!
  • Marc huilt alleen bij honger, kou of krampjes.
  • Dochterlief heeft geen hechtingen, dus hersteld nog sneller dan de gemiddelde kraamvrouw.
  • Dennis is Stapelverliefd op zijn broertje.



Hij kan ook huilen.

Maar is veel vaker tevreden.

Ik schrijf dit blog vaak in alle vroegte en manlief en zoonlief zijn dan al aan het werk en Dennis ligt nu nog heerlijk te slapen, maar begint zo te horen wakker te worden.
Wat een feest, hij mocht gisteravond natuurlijk ook hier zijn schoen zetten.



Ik ga Dennis uit bed halen, dan kunnen we samen ontbijten, douchen en gaan "werken". .........Zucht.....  wat een rijkdom !!

10 opmerkingen:

  1. Geniet er maar lekker van. Het is heerlijk om zo rijk gezegend te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor, heerlijk van genieten! Dit zijn toch de dingen waar het om gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een supermooi kindje zeg! Volgens mij had ik dat vorige keer ook gezegd ;)

    Van zulke foto´s beginnen mijn eierstokken ook direct te klapperen hihi ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aan de mooie foto's te zien ben je schatrijk, Anja :)
    Wat lijkt het me heerlijk om oma te worden!

    Veel plezier op je laatste werkdag bij je dochter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk om dit te lezen en deze foto's te zien!
    Natuurlijk hoop ik stiekem een beetje dat ik ooit ook zulke mooie kleinkindjes mag krijgen en dat ik dan ook zo'n hele week voor mijn dochter mag 'werken'.

    Heel fijn, lijkt me dat.
    Kan me heel goed voorstellen dat je je dan rijk voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, ik hoor een héél trotse oma. Fijn toch allemaal <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd met je prachtige kleinzoon, heerlijk om te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je post ontroert me gewoon. En die foto aan het eind. Dat is echt rijkdom.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen